Všeobecné obchodné podmienky
spoločnosti EXTERN s.r.o.
(ďalej tiež len "VOP" alebo "obchodné podmienky")
so sídlom: Sokolská 1623/11, 90301 Senec , IČO 53462416
1. Vymedzenie pojmov
2. Úvodné ustanovenia
3. Kúpna zmluva
4. Pravidlá a podmienky poskytovania služby e-shop a e-katalóg
5. Zhodnotenie textilu
6. Doručovanie tovaru
7. Spracovanie údajov Predávajúcim
8. Zodpovednosť za vady (reklamácie, rozpor s kúpnou zmluvou), nárok na náhradu škody
9. Platobné podmienky
10. Záverečné ustanovenia
1. Vymedzenie pojmov
1.1
Bezhotovostný prevod je úhrada Kúpnej ceny na účet uvedený na príslušnej faktúre vystavenej Predávajúcim.
1.2
Internetový obchod alebo tiež e-shop je aplikácia prevádzkovaná Predávajúcim na Internetovej doméne www.extern.sk, pomocou ktorej Predávajúci ponúka výrobky a služby k predaju bližšie neurčenému okruhu subjektov.
E-katalóg je aplikácia prevádzkovaná na Internetovej adrese https://onlinecatalog.malfini.com/extern/sk/catalog, pomocou ktorej Predávajúci ponúka výrobky a služby k predaju bližšie neurčenému okruhu subjektov.
1.3
Kúpna cena je cena tovaru špecifikovaná v Kúpnej zmluve.
1.4
Kúpna zmluva je Predávajúcim potvrdená Objednávka Kupujúceho; Predávajúci potvrdí Objednávku v súlade s článkom 3.1. VOP.
1.5
Kupujúci je podnikateľ, ktorý nakupuje Tovar od Predávajúceho v rámci podnikateľskej činnosti s týmito výrobkami alebo službami. Vzťah medzi Kujúcim a Predávajúcim sa riadi týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami v rozsahu, v ktorom sa ho týkajú.
1.6
Objednávka, je návrh nahrádzajúci čiastkovú Kúpnu zmluvu, ktorú (i) zasiela Kupujúci Predávajúcemu prostredníctvom jeho Internetového obchodu, alebo vytvorením dopytu v e-katalógu (ii) zasiela Kupujúci Predávajúcemu prostredníctvom e-mailu alebo faxu, a ktorou špecifikuje Tovar, ktorý má byť predmetom Kúpnej zmluvy a podmienky zakúpenia Tovaru.
1.7
Rámcová kúpna zmluva je Kúpna zmluva uzavretá medzi Kupujúcim a Predávajúcim prostredníctvom služby e-shop, e-katalóg, alebo e-mailového či faxového spojenia alebo uzavretá osobne, a ktorá upravuje vzájomné práva a povinnosti medzi Predávajúcim a Kupujúcim najmä v oblasti periodicky sa opakujúcich čiastokových Objednávok, stanovujúca pevné dodacie a platobné podmienky.
1.8
Kúpna zmluva je zmluva uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom e-mailovej, faxovej alebo poštovnej komunikácie, poprípade uzavretá osobne, a ktorá upravuje vzájomné práva a povinnosti obidvoch strán pri jednorazových dodávkach. Takáto Kúpna zmluva môže byť nahradená písomne vystavenou a potvrdenou Objednávkou.
1.9
Podmienky e-shopu sú súhrnom podmienok, ktoré regulujú predaj Tovaru prostredníctvom eshopu, v aktuálnom znení uverejnené na internetovej doméne www.malfini.com.
1.10
Predávajúci alebo tiež EXTERN s.r.o. je obchodná spoločnosť so sídlom Sokolská 1623/11,Senec 903 01 Slovenská republika zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Vložka číslo: 154625/B, IČO: 53 462 416
1.11
Reklamácia je uplatnenie nároku Kupujúceho voči Predávajúcemu na odstránenie Vád (v kvalite a/ alebo kvantite) Tovaru doručeného Kupujúcim na základe uzavretej Kúpnej zmluvy v súlade s Reklamačným poriadkom.
1.12
Reklamačný poriadok je súhrn podmienok, ktoré regulujú postup pri vybavení reklamácie Kupujúceho týkajúcej sa zakúpeného Tovaru a tvorí Prílohu č.1 týchto VOP.
1.13
Služba e-shop a e-katalóg je súhrn funkcionalít dostupných k užívaniu prostredníctvom Internetového obchodu Predávajúceho.
1.14
Zmluvné strany alebo strany je súhrnný názov pre Kupujúceho a Predávajúceho.
1.15
Údaje sú informácie o Kupujúcom, ktoré Kupujúci uvádza a poskytuje Predávajúcemu pri svojej registrácii do e-shopu alebo e-katálogu.
1.16
Vada je nesúlad Tovaru (v kvalite a/ alebo kvantite) doručeného Kupujúcemu na základe uzavretej Kúpnej zmluvy alebo vystavenej objednávky a potvrdenej Predávajúcim oproti špecifikácii Tovaru v týchto dokumentoch uvedeného. Vady sa ďalej rozlišujú na zjavné a skryté.
1.17
Vybavenie reklamácie je posúdenie záznamu o reklamácii a Tovare, na ktorý sa uplatnená reklamácia vzťahuje, Predávajúcim a doručenie odpovede Kupujúcemu, ktorou Predávajúci oznámi Kupujúcemu, či s reklamáciou súhlasí, pokiaľ nie, tak prečo s ňou nesúhlasí, a pokiaľ áno, akým spôsobom navrhuje reklamáciu riešiť v súlade s Reklamačným poriadkom.
1.18
Záznam o reklamácii je dokument, ktorý poskytne Kupujúci Predávajúcemu, informujúci o rozpore (v kvalite a/ alebo kvantite) Tovaru doručeného na základe uzavretej Kúpnej zmluvy, s Tovarom, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy a je v nej špecifikovaný, a to spôsobom a formou podľa Reklamačného poriadku.
1.19
Tovar sú výrobky a/alebo služby, ktoré Predávajúci ponúka prostredníctvom svojho Internetového Obchodu, na kúpu bližšie neurčenému okruhu Kupujúcich. Za tovar sa ďalej považujú aj výrobky upravené na želanie Kupujúceho, a to najmä v podobe potlače, výšivky alebo inej úpravy, ktoré si Kupujúci na tento tovar objedná u Predávajúceho. Podrobné podmienky sú upravené v čl. 5 VOP (Zhodnotenie textilu).
2. Úvodné ustanovenia
2.1
Tieto obchodné podmienky bližšie vymedzujú a upresňujú vzájomné práva a povinnosti Predávajúceho a Kupujúceho pri nákupe a predaji Tovaru prostredníctvom diaľkovej komunikácie - e-shopu, e-katalógu, e-mailu či faxu. Vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia zákonom č. 40/1964 Zb. Slovenskej republiky.
2.2
Pri výklade protichodných ustanovení obsiahnutých v Písomnej kúpnej zmluve a VOP platí, že ustanovenia obsiahnuté v Písomnej kúpnej zmluve, majú prednosť pred ustanoveniami VOP.
2.3
E-shop, e-katalóg umožňuje nákup Tovaru podľa aktuálnej ponuky Tovaru uvedenej na stránkach e-shopu/e-katalógu všetkým Kupujúcim.
3. Kúpna zmluva
3.1
Kúpna zmluva je uzavretá momentom (i) doručenia potvrdenia Objednávky Kupujúcemu alebo telefonickým overením a potvrdením Objednávky v súlade s článkom 4. 4. a 4. 5. VOP; alebo (ii) doručenia potvrdenia Objednávky Kupujúcemu na jeho e-mailovou adresu alebo faxové číslo; alebo (iii) potvrdením Objednávky Kupujúceho Predávajúcim v priebehu telefonickej komunikácie (ak je príslušnému Kupujúcemu umožnené Predávajúcim uskutočniť telefonické Objednávky). Od tohto momentu medzi Kupujúcim a Predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti vyplývajúce z Kúpnej zmluvy. Momentom uzavretia Kúpnej zmluvy je Kupujúci viazaný VOP.
3.2
Kupujúci bol na skutočnosť viazanosti VOP a Reklamačným poriadkom v nich obsiahnutým dostatočným spôsobom upozornený pred odoslaním svojej Objednávky a uzavretím Kúpnej zmluvy potvrdzuje, že sa s týmito VOP oboznámil a že s nimi súhlasí. Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť uzavretej Kúpnej zmluvy.
3.3
Kúpna zmluva, a ako jej súčasť VOP, je uzatvorená podľa slovenského práva, v prípade že nie je v rozpore s právom štátu Kupujúceho a v jazyku podľa krajiny Kupujúceho alebo v dohodnutej jazykové mutácii. Písomná kúpna zmluva je Predávajúcim archivovaná za účelom jeho úspešného naplnenia a nie je prístupná tretím stranám. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzavretiu Kúpnej zmluvy sú zrejmé z procesu objednávania na e-shope.e-katalógu Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním Objednávky si túto skontrolovať a prípadne opraviť. Tieto Obchodné podmienky sú zobrazené na stránkach e-shopu, e-katalógu a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia Kupujúcim.
4. Pravidla a podmienky služby e-shop a e-katalóg
4.1
Služba e-shop a e-katalóg je prevádzkovaná v súlade s príslušnými Podmienkami v aktuálnom znení uverejnenými na internetovej doméne www.extern.sk a obecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
4.2
Kupujúci zadáva Objednávku na stránkach e-shopu, e-katalógu prostredníctvom siete Internet.
4.3
V prípade, že potenciálny Kupujúci nesplní Podmienky e-shopu, e-katalógu pre objednanie Tovaru prostredníctvom e-shopu, Objednávka je automaticky vyradená a Predávajúci na ňu nereflektuje a nie je povinný o tejto skutočnosti informovať potenciálneho Kupujúceho zadávajúceho Objednávku.
4.4
Po prijatí Objednávky do e-shopu, e-katalógu po jej odoslaní, obdrží Kupujúci formou elektronickej komunikácie potvrdenie Objednávky. K prijatiu Objednávky a teda aj uzavretiu Kúpnej zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim dochádza doručením tohto potvrdenia Kupujúcemu. Do obdržania potvrdenia Objednávky Predávajúcim sa Objednávka považuje za návrh k uzavretiu Kúpnej zmluvy.
4.5
V prípade, že sa nepodarí Kupujúcemu doručiť potvrdenie Objednávky v súlade s článkom 4.4. VOP, potvrdí Predávajúci Objednávku Kupujúceho faxom alebo SMS správou podľa Kupujúcim poskytnutých kontaktných telefonických či faxových údajov.
4.6
V prípade, že sa nepodarí Objednávku Kupujúceho potvrdiť spôsobom podľa článkov 4.4. a 4.5. VOPuvedených vyššie, môže byť Objednávka Predávajúcim bez náhrady zrušená. O zrušení Objednávky nie je Predávajúci povinný informovať Kupujúceho zadávajúceho Objednávku.
5. Zhodnotenie textilu
5.1
Zhodnotením nazývame vyhotovenie potlače, výšivky alebo inej požadovanej úpravy na textile.
5.2
Korektúrou sa rozumie grafický návrh Zhodnotenia, ktorý zahŕňa veľkosť, farebnosť a spôsob technológie Zhodnotenia. Bez odsúhlasenia korektúry a splnenia definovaných podmienok Kupujúcim nie je možné pristúpiť k Zhodnoteniu v dohodnutom termíne a dodacia lehota sa predlžuje v závislosti od okamihu odsúhlasenia Kupujúcim.
5.3
Kupujúci vyhlasuje, že má všetky autorské práva a vlastní ochranné známky na značky, logá, texty a i., ktoré chce použiť, čo je na vytvorenie zákazky nevyhnutné. Kupujúci berie na seba plnú zodpovednosť za zneužitie značky, loga, textu a i., na ktoré také práva nemá a na ktoré ani nevlastní ochranné známky.
5.4
Pri vyhotovení Zhodnotenia na textil treba počítať s odchýlkou umiestnenia v rozmedzí +/- 1,5 cm v osách X a Y, s ohľadom na vlastnosti materiálu.
5.5
Z technologických dôvodov sa v prípade vyhotovenia Zhodnotenia pripúšťa, že sa časť textilu pri vykonávaní Zhodnotenia znehodnotí. Ak množstvo znehodnoteného textilu nepresiahne 2 % z celkového počtu textilu na vykonanie aplikácie, nevzniká Kupujúcemu právo na dodanie chýbajúcich kusov. V tomto prípade nebude Kupujúci hradiť dohodnutú cenu za Zhodnotenie, ktoré nebolo dodané. Ak množstvo znehodnoteného textilu presiahne 2 % z celkového počtu textilu na vykonanie Zhodnotenia, zaistí Predávajúci dodanie náhradného tovaru alebo sa s Kupujúcim dohodne na kompenzácii.
5.6
Záruka sa nevzťahuje na poškodenie spôsobené nadmerným alebo nevhodným užívaním (napr. mechanické opotrebenie spôsobené nevhodným zaobchádzaním), zanedbaním starostlivosti o tovar (napr. zničenie potlače žehličkou). Kupujúci berie na vedomie, že tovar je potrebné prať na odporúčanej teplote naruby a bez použitia agresívnych prísad pracieho prášku.
5.7
V prípade opakovaných objednávok sa môžu vyskytnúť farebné odchýlky alebo zmeny Tovaru v dôsledku výrobnej technológie.
6. Doručovanie tovaru
6.1
Doručenie tovaru Kupujúcemu zabezpečuje Predávajúci vlastnou dopravou, alebo pomocou externého dopravcu na adresu uvedenú Kupujúcim v jeho objednávke, a to výhradne v pracovných dňoch v čase od 8:00 hod. do 18:00 hod., ak nebude dohodnuté inak.
6.2
Cena dopravného sa riadi aktuálnym cenníkom uvedeným na Internetovej doméne www.extern.sk.
6.3
Tovar sa Kupujúcemu spravidla expeduje v deň vyskladnenia tovaru, pričom sa Tovar vyskladňuje v deň uzavretia Kúpnej zmluvy či potvrdenia čiastkovej písomnej objednávky, ak Kupujúci nedostane od Predávajúceho inú informáciu. Dodanie Tovaru zaisťuje Predávajúci spravidla pomocou externých dopravcov. Čas prepravy a čas doručenia uvádzané dopravcom sú len orientačné. Predávajúci nezodpovedá za prípadné škody vzniknuté Kupujúcemu nedodržaním orientačných termínov. Predávajúci za žiadnych okolností nenesie zodpovednosť za ušlý zisk Kupujúceho ani za žiadnu nepriamu či následnú stratu z dôvodu nedodržania orientačnej dodacej lehoty dopravcu.Tovar sa Kupujúcemu doručuje výhradne na existujúce adresy. V dôsledku akejkoľvek zmeny alebo doplnenia objednávky, ktorú potvrdí Predávajúci, začína lehota podľa prvej vety plynúť znovu od začiatku. Expedovanie možno posunúť aj vtedy, ak má zákazník akúkoľvek špeciálnu požiadavku.
6.4
Kupujúci berie na vedomie, že dodacia lehota tovaru, uvedená pri jednotlivom tovare a neskôr v objednávke, je pre technické a logistické záležitosti len orientačná. Tovar sa môže Kupujúcemu dodať neskôr než v lehote stanovenej článkom 6. 3, a to jednak z dôvodu zásahu vyššej moci, ďalej z dôvodov, ktoré Predávajúci, hoci aj nepriamo, nezavinil a na ktorých odvrátenie nemal vplyv. Predávajúci môže odstúpiť od uzavretej Kúpnej zmluvy, ak Tovar špecifikovaný Kúpnou zmluvou nebol Predávajúcemu dodaný a nemožno ho ani dodatočne vyrobiť. V takom prípade je na dohode medzi Predávajúcim a Kupujúcim, či sa Kupujúcemu dodá obdobný tovar identický kvalitou, parametrami atď., alebo či má Kúpna zmluva zaniknúť s účinkami, že si zmluvné strany vrátia svoje plnenia, prípadne urobia vzájomné vyrovnania z už uskutočneného plnenia.
6.5
V prípade, že neprevezme Kupujúci predmet plnenia z dôvodu spočívajúcom na jeho strane (napr. nie je aj napriek dohodnutému termínu prítomná Kupujúcim určená osoba), uskutoční Predávajúci pomocou externého dopravcu, alebo vlastnou dopravou pokus opakovaného doručenia Tovaru. Po opakovanom neúspešnom pokuse o doručenie Tovaru Kupujúcemu je Predávajúci oprávnený (i) od Kúpnej zmluvy odstúpiť; a/alebo (ii) uskladniť alebo uložiť Tovar, a to aj u tretej strany, na náklady Kupujúceho, pričom v tomto prípade je Predávajúci oprávnený požadovať aj úhradu primeraných nákladov, ktoré mu s uskladnením či uložením Tovaru vznikli. V prípadoch uvedených v predchádzajúcej vete sa za moment doručenia Tovaru považuje moment opätovného pokusu o doručenie Tovaru.
6.6
Predávajúci má právo na náhradu vynaložených nákladov spojených s prípravou, pokusmi o doručenie, odstúpením či uskladnením Tovaru, ako je špecifikované v bode 6. 5. VOP, predovšetkým na náhradu logistického poplatku vo výške 25 % z kúpnej ceny Tovaru, najmenej však 10,- EUR bez DPH.
6.7
Kupujúci je pri vyplňovaní Objednávky povinný uvádzať správne a pravdivé údaje. V prípade porušenia povinnosti podľa predchádzajúcej vety je Kupujúci zodpovedný za škodu spôsobenú Predávajúcemu týmto svojím jednaním. Kúpnu cenu uhradí Kupujúci v súlade s platobnými podmienkami stanovenými v článku 9. 2. VOP.
6.8
Odstúpenie od Kúpnej zmluvy alebo storno Objednávky zo strany Kupujúceho je možné len do doby, kedy Predávajúci pristúpil k expedícii Tovaru.
6.9
Kupujúci má právo na svoje náklady na vrátenie bezchybného Tovaru a to do 5 dní od dátumu uskutočnenia zdaniteľného plnenia. V prípade vrátenia bezchybného Tovaru musia byť Kupujúcim vrátené aj všetky zvýhodnenia, ktoré kúpou takto vráteného Tovaru získal, napr. rôzne darčeky vzťahujúce sa k danému Tovaru, množstvové zľavy, zľavy z dopravy, apod. Pri tomto druhu vrátenia Tovaru Kupujúci potvrdí Predávajúcemu, že Tovar nemá žiadne Vady. V prípade, že Predávajúci zistí nesúlad medzi potvrdením Kupujúceho o bezchybnosti Tovaru a skutočnosti, že jemu vrátený Tovar utrpel Vady, má právo Kupujúci vrátiť len pomernú časť Kúpnej ceny poníženú o náklady na uvedenie vráteného Tovaru do pôvodného stavu. Kupujúci rovnako súhlasí s tým, že mu bude vrátená Kúpna cena znížená o poštovné a balné platné v dobe dodávky Tovaru. Na tovar zakúpený v sekcii výpredaj a v sekcii ochranné pomôcky sa právo na vrátenie bezchybného tovaru nevzťahuje. V prípade zakúpenej obuvi má Kupujúci právo na vrátenie tohto tovaru (obuvi) na svoje náklady do 5 dní od dátumu uskutočnenia zdaniteľného plnenia.
6.10
Kupujúci je povinný riadne prevziať zásielku, najmä skontrolovať neporušenosť prepravného obalu, a bezprostredne po prevzatí tovaru skontrolovať správnosť obsahu doručenej zásielky. V prípade zjavného poškodenia alebo straty časti zásielky alebo jej poškodenia sa Kupujúcemu odporúča tovar neprevziať. V opačnom prípade je Kupujúci povinný vyplniť na mieste s dopravcom zápis do prepravného dokladu dopravcu, a kópiu zápisu bezodkladne doručiť Predávajúcemu. Ak nie je poškodenie alebo strata zjavná, bude sa doručenie zásielky považovať za evidentný dôkaz skutočnosti, že Kupujúci prevzal tovar v stave, aký je opísaný v dodacom liste.
6.11
Ak nie sú poškodenie alebo strata zjavné, musí Kupujúci podať výhrady najneskôr do 24hodín pracovných dní od doručenia zásielky.
6.12
V prípade dodania poškodeného tovaru Kupujúcemu zodpovedá Predávajúci Kupujúcemu za škodu skutočnú, vzniknutú na zásielke, nie za akúkoľvek inú zložku škody, ako je napríklad prípadný ušlý zisk, sankcie za omeškanie, zmluvné pokuty, penále, nároky tretích osôb či záväzky Kupujúceho vzniknuté voči tretím osobám, nemajetkové ujmy alebo ďalšie následné škody. Právo na náhradu škody nemožno postúpiť na tretiu osobu.
7. Ochrana osobných údajov
7.1.
Predávajúci je správcom osobných údajov podľa čl. 4 bod 7) nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním spracovaní osobných údajov a voľnom pohybe týchto údajov a o zrušenie smernice 95/46 / ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len "GDPR"). Predávajúci sa zaväzuje spracovávať osobné údaje v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky a nariadeniami EÚ, najmä GDPR.
7.2.
Predávajúci spracováva osobné údaje za účelom uzatvorenia a plnenia práv a povinností vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy. Spracovávaným osobným údajom je poskytovaný najvyšší štandard ochrany v súlade s právnymi predpismi SR a nariadeniami EÚ na úseku ochrany osobných údajov.
7.3.
Predávajúci sa zaväzuje zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch Kupujúceho a poskytovať im dostatočnú ochranu tak, aby nemohlo dôjsť k neoprávnenému alebo náhodnému prístupu k osobným údajom, ich zmene, zničeniu či strate, neoprávneným prenosom, k ich neoprávnenému spracovaniu, ako aj k inému zneužitiu osobných údajov.
7.4.
Predávajúci spracováva osobné údaje v takej podobe, v akej ich získa od Kupujúceho, v súlade so stanoveným účelom pre aký sú spracované a v rozsahu nevyhnutnom na naplnenie takéhoto účelu, a uchováva ich iba na dobu nevyhnutnú pre účel ich spracovania.
7.5.
Kupujúci má právo požadovať od predávajúceho prístup k svojim osobným údajom podľa čl. 15 GDPR, opravu osobných údajov podľa čl. 16 GDPR, prípadne obmedzenie spracovanie podľa čl. 18 GDPR. Kupujúci má právo na vymazanie osobných údajov podľa čl. 17 ods. 1 písm. a), a c) až f) GDPR. Ďalej má Kupujúci právo namietať proti spracovaniu podľa čl. 21 GDPR a právo na prenosnosť údajov podľa čl. 20 GDPR.
7.6.
Kupujúci berie na vedomie:
7.6.1.
že nákupom tovaru u Predávajúceho vzniká Predávajúcemu právo na zasielanie obchodných oznámení, reklamných materiálov, priameho predaja, prieskumov trhu a priamych ponúk produktov zo strany Predávajúceho a tretích subjektov Kupujúcemu, a súčasne
7.6.2.
prehlasuje, že zasielanie informácií podľa bodu 7.6.1 nepovažuje za nevyžiadanú reklamu, pretože používateľ so zaslaním informácií podľa bodu 7.6.1 v spojení výslovne súhlasí.
7.6.3.
Kupujúci má právo požiadať predávajúceho, aby z jeho strany k zasielaniu informácií podľa bodu 7.6.1. už nedochádzalo a to žiadostí vykonanou úplne zadarmo na office@extern.sk.
7.6.4.
na spracovanie osobných údajov Predávajúcim nad rámec ustanovení bodu 7.6.1. je nevyhnutné, aby Kupujúci udelil informovaný a slobodný súhlas.
8 Zodpovednosť za vady (reklamácie, rozpor s Kúpnou zmluvou), nárok na náhradu škody
8.1
Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu písomne oznámiť Predávajúcemu všetky Vady Tovaru. Zjavné Vady musia byť Kupujúcim písomne oznámené v súlade s náležitosťami podľa Reklamačného poriadku Predávajúceho najneskôr do 20 kalendárnych dní od dátumu uskutočnenia zdaniteľného plnenia a Kupujúci zašle tento záznam spolu s Tovarom, ktorého sa Kupujúcim uplatňovaná reklamácia týka Predávajúcemu so žiadosťou o vybavenie reklamácie. Skryté Vady najneskôr do 3 mesiacov od dátumu uskutočnenia zdaniteľného plnenia. Dodanie nesprávneho počtu ks alebo druhu Tovaru musí byť Predávajúcemu písomne oznámené do 2 kalendárnych dní od dátumu uskutočnenia zdaniteľného plnenia. V uvedených lehotách musí byť tovar fyzicky doručený Predávajúcemu. Neskoršie reklamácie nebudú uznané.
8.2
Dôvodom k reklamácii nie je, pokiaľ ide o rozmery, gramáž a/alebo zrážanlivosť Tovaru doručeného na základe Kúpnej zmluvy, rozpor s Kúpnou zmluvou do výšky ± 5% hodnoty uvedenej v Kúpnej zmluve, odchýlky vo farbe alebo zapustení farby o 2 stupne na stupnici šedi a o hodnoty ± 7% uvedenej v Kúpnej zmluve, odchýlky vo farbe alebo zapustení farby o 3 stupne na stupnici šedi vprípade produktov Piccolio. Dôvodom k reklamácii ďalej nie je prípad, pokiaľ stanovené hodnoty pomeru vlákien u zmesových produktov dosahujú odchýlky ± 3% uvedených v Kúpnej zmluve.
8.3
Predávajúci je povinný reklamáciu Kupujúceho, vrátane odborného posúdenia Vady, ktorá je predmetom reklamácie, vybaviť v lehote 30 pracovných dní od doručenia Záznamu o reklamácii a Tovaru, ktorého sa Kupujúcim uplatňovaná reklamácia tyká Predávajúcemu, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú inak.
8.4
Predávajúci nezodpovedá za Vady v prípade, keď:
(i) Kupujúci o nich pred prevzatím Tovaru vedel alebo o nich s prihliadnutím k okolnostiam uzavretia Kúpnej zmluvy musel vedieť;
(ii) Kupujúci Vady sám spôsobil, resp. ich spôsobili osoby, za ktoré Kupujúci zodpovedá alebo osoby, ktoré boli Kupujúcim poverené vykonaním úloh v súvislosti s Kúpnou zmluvou;
(iii) Jedná sa o Tovar, ktorý bol zľavnený a ako taký (zvlášť v zľave alebo vo výpredajovej či inej
marketingovej akcii) bol ponúkaný Predávajúcim na predaji; a/alebo
(iv) Ide o Tovar, ktorý už bol Kupujúcim užitý, kedy je sporné, či závada mohla vzniknúť nesprávnym použitím Tovaru alebo inak.
8.5
Kupujúci nemôže od Predávajúceho požadovať odstránenie poškodenia tovaru, t. j. uplatniť nárok zo zodpovednosti za poškodenia, ak nepredloží poškodený tovar, a to všetky kusy, ktorých poškodenie reklamuje. Kupujúci hradí všetky náklady na dopravu, spojené s vrátením poškodeného tovaru.
8.6
Predávajúci nezodpovedá za akékoľvek škody spôsobené Kupujúcemu vadným Tovarom či v súvislosti s dodaním vadného Tovaru.
8.7
Ďalšie podmienky uplatňovania reklamácie a nárokov z Vád sú stanovené v Reklamačnom poriadku. V prípade odlišnej úpravy práv a povinností vo vzťahu k reklamácii medzi VOP a Reklamačným poriadkom má úprava obsiahnutá v Reklamačnom poriadku prednosť.
8.8
Všetky fotografie zverejnené na webe a e-shope, e-katalógu sú ilustračné a odlišnosť odtieňa farby zobrazovaného na e-shope, e-katalógu nemôže slúžiť ako podklad na reklamáciu. Predávajúci nezaručuje presnosť skutočných farieb produktov či Zhodnotenia a farieb, ktoré zákazník vníma v závislosti od použitej obrazovky a zvolenej konfigurácie displeja.
8.9
Počas používania tovaru je nevyhnutné, aby Kupujúci venoval dostatočnú pozornosť základným pravidlám používania daného tovaru, ktoré sú uvedené ako informácia k tovaru v podobe príbalového letáku, príbalových informácií, informačných brožúr, manuálov, pokynov a iných informácií vzťahujúci sa k danému tovaru a na tieto informácie a pokyny pri používaní dbal a riadil sa nimi. Predávajúci nezodpovedá za škody vzniknuté chybným používaním objednaného tovaru v prípade, že sa Kupujúci nezoznámil s týmito informáciami a pokynmi, resp. sa týmito informáciami a pokynmi neriadil.
9 Platobné podmienky
9.1
Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien. Platné ceny sú oznámené Kupujúcemu zo strany Predávajúceho pred potvrdením Objednávky, Kupujúci písomne potvrdí, že sa s novými cenami zoznámil a že ich berie na vedomie. Tieto ceny sú závislé na druhu registrácie Kupujúcim a na platných cenách v momente prijatia Objednávky.
9.2
Kúpna cena sa hradí v hotovosti pri odbere Tovaru, dobierkou alebo bezhotovostným prevodom v lehote a podľa podmienok stanovených v Kúpnej zmluve. Administratívny poplatok za platbu na dobierku uhradí Kupujúci vo výške platnej v momente prijatia
9.3
Kúpna cena je uhradená dňom uhradenia dobierky Kupujúcim či dňom pripísania finančných prostriedkov na účet Predávajúceho. Pre správnu identifikáciu platby bankovým prevodom je Kupujúci povinný uvádzať variabilný symbol faktúry.
9.4
V prípade omeškania s platbou 3 pracovné dni po lehote splatnosti upozorní Predávajúci Kupujúceho na také omeškanie cestou poslania 1. Upomienky formou e-mailovej komunikácie. Ak omeškanie zo strany Kupujúceho trvá 7. deň po lehote splatnosti, vyzve Predávajúci Kupujúceho na úhradu dlžnej sumy formou elektronickej komunikácie dokumentom 2. Upomienka – Výzva na uhradenie dlžnej sumy – Pokus o zmier." Administratívny poplatok za spracovanie a poslanie Pokusu o zmier je 20,-EUR a Kupujúci je ho povinný uhradiť Predávajúcemu do 3 dní od doručenia Pokusu o zmier.
9.5
V prípade omeškania s platbou je Predávajúci oprávnený požadovať po Kupujúcom uhradenie zmluvnej pokuty z omeškania vo výške 0,05% denne z dlžnej čiastky za každý deň omeškania. Zmluvnú pokutu je Kupujúci povinný uhradiť do 3 pracovných dní odo dňa doručenia výzvy Predávajúceho k úhrade pokuty.
9.6
Dodaný tovar zostáva majetkom Predávajúceho, pokiaľ Kupujúci neuhradí kúpnu cenu a nevyrieši všetky nároky predávajúceho vyplývajúce z obchodného vzťahu.
10 Záverečné ustanovenia
10.1
Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne meniť externého dopravcu a/alebo parametre služby e-shop.e-katalóg. O jednostranne učinených zmenách, ktoré majú dopad na cenu poskytovanej služby, je Predávajúci povinný bez zbytočného odkladu oboznámiť Kupujúceho. Za oboznámenie podľa predchádzajúcej vety možno považovať aj oboznámenie prostredníctvom elektronickej pošty alebo zverejnenie na internetovej doméne www.extern.sk.
10.2
Predávajúci si vyhradzuje právo obmedziť alebo dočasne či trvalo zamedziť používaniu služby e-shop Kupujúcemu.
10.3
Zmluvné strany sa dohodli, že prípadné spory vzniknuté zo záväzkového vzťahu založeného Kúpnou zmluvou, ktorej súčasťou sú VOP, či v súvislosti s ňou, a ktoré sa nepodarilo odstrániť vzájomným rokovaním a dohodou, budú riešiť a rozhodovať s konečnou platnosťou slovenské súdy podľa príslušných ustanovení.
10.4
VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť od 01.02.2024. Momentom účinnosti nového znenia VOP stráca ich prechádzajúce znenie platnosť a účinnosť.